El Gran Estudio/ The Big Studio

2011 - 2016

El Gran Estudio. Exhibition view at Centro de Arte de Alcobendas, 2016
El Gran Estudio. Exhibition view at Centro de Arte de Alcobendas, 2016
El Gran Estudio. Exhibition view at Centro de Arte de Alcobendas, 2016
El Gran Estudio. Exhibition view at Centro de Arte de Alcobendas, 2016
El Gran Estudio. Exhibition view at Centro de Arte de Alcobendas, 2016
El Gran Estudio. Exhibition view at Centro de Arte de Alcobendas, 2016
El Gran Estudio. Exhibition view at Centro de Arte de Alcobendas. Madrid, 2016
El Gran Estudio. Exhibition view at Centro de Arte de Alcobendas. Madrid, 2016

 

 

El próximo 23 de septiembre Nacho Martín Silva inaugura El gran estudio en el Centro de Arte Alcobendas. El proyecto, que podrá verse hasta el 10 de diciembre, ha ocupado de un modo intermitente la producción artística del pintor durante los últimos cinco años. Iniciado en 2011, con motivo de la exposición individual realizada en el desaparecido Espacio F, este proyecto parte de una invitación al espectador, de la exigencia de proveer de material gráfico con el que sacar adelante una serie de pinturas de gran formato. Ha sido un proceso que lo ha acompañado de manera casi obsesiva y que ha supuesto, ahora que podemos ver reunidos los ocho lienzos que lo componen, un ejercicio de evolución pictórica que sin duda se planteaba en un momento en que la práctica de Martín Silva exigía un salto en lo relativo al “¿qué pintar?” (extracto de Qué pintar? El Gran Estudio como ejercicio de largo recorrido?. Angel Calvo Ulloa)

 

 

 

Next september 23th is the opening of El Gran Estudio at Centro de Arte de Alcobendas. Five years after it was first conceived as an exhibition proposal for the now disappeared Espacio F gallery, Nacho Martín Silva´s Gran Estudio project has now drawn to a close and is being presented as a completed work. The artist has been working non-stop on the project since 2011, pausing only when necessary to work on other images, but always with one of these big canvases bubbling away somewhere in his studio. El Gran Estudio has been since its beginning an implication project. With the painter´s studio as frame, the spectator was invited to send one or several images to an on-line platform for the project. The artist, used as a tool, transform these images into a “collective” final work.
The process has been something of an obsession for the artist. Now that all eight paintings in the series can be contemplated together, it also clearly represents an exercise in pictorial evolution which undoubtedly took root at a time when Martín Silva felt the need to take a leap forward in terms of “what to paint”. (extract from What to Paint? El Gran Estudio as a Long Haul Exercise. Ángel Calvo Ulloa, exhibition´s curator)